Vstop v našo stavbo je mogoč samo po predhodni telefonski najavi na 02 729 18 11 ali telefonski številki ambulante izbranega zdravnika / zobozdravnika. Obveščamo vas, da v času dopustov, torej od junija do konec septembra, splošni zdravniki delajo po spremenjenem delovnem času. Pacienti naj se za za točen delovni čas ambulante obrnejo na sprejem zdravstvenega doma. Paciente obveščamo, da delajo zobozdravstvene ordinacije
 po spremenjenem režimu. V kolikor ste imeli termin pregleda v času razglešene epidemije, vas prosimo, da počakate, da vas POKLIČEMO in vam sporočimo nov termin za pregled. 

Vsi termini so do nadaljnega odpovedani. 
Hvala za razumevanje.

NAVODILA IN OBRAZCI

DOPIS - PRIPOROČILA ZA OBRAVNAVO PACIENTOV V VSEH DEJAVNOSTIH NA PRIMARNEM NIVOJU V FAZI UMIRJANJA EPIDEMIJE

PRIPOROČILA ZA OBRAVNAVO PACIENTOV V VSEH DEJAVNOSTIH NA PRIMARNEM NIVOJU V FAZI UMIRJANJA EPIDEMIJE

VPRAŠALNIK ZA PREVERJANJE ZDRAVSTVENEGA STANJA PACIENTOV PRED OBRAVNAVO V AMBULANTI* (vsa vprašanja se nanašajo tudi na obdobje preteklih 14 dni):

ODJAVNI OBRAZEC POTRJENEGA PRIMERA OKUŽBE S SARS-CoV-2

 

NORDIJSKA HOJA (INWA)

Nordijska hoja je specifična pojavna oblika hoje s palicami, pri kateri človek hodi naravno (gibanje rok je takšno kot pri hoji brez palic, le koraki so nekoliko daljši), kar mu omogočijo posebej za to obliko lahke in ergonomske palice.

Zibelka nordijske hoje je Finska. Število ljudi, ki se ukvarjajo z nordijsko hojo, iz dneva v dan narašča. Po zadnjih podatkih se v svetu s to dejavnostjo ukvarja okoli pet milijonov navdušencev. Nordijska hoja je primerna za vsa življenjska obdobja in je telesna aktivnost, ki jo lahko izvajamo skozi vso leto in na prijazen način skrbimo za lastno zdravje in dobro počutje.

Pozitivna stran nordijske hoje je v namerni dodatni obremenitvi zgornjega dela telesa, tako da so aktivne skoraj vse mišice. Srčni utrip je za 10 do 20 udarcev na minuto višji, za 20 do 40 odstotkov višja pa je poraba kisika in kalorij. Takšna hoja se v primerjavi z navadno hojo kljub večjim obremenitvam telesa ne občuti kot večni napor. Redna hoja s palicami vpliva na izboljšanje aerobne in mišične vzdržljivosti, ter za 25 odstotkov manj obremenjuje skočni in kolenski sklep, kolk in hrbtenico. V primerjavi z običajno hojo v večji meri zmanjšuje utrujenost, jezo in razdražljivost ter je primerna za ljudi, katerih zdravje je že načeto.

Med drugim ohranja oziroma izboljša funkcijo pljuč, srca in ožilja, zmanjšuje tveganje za bolezni srca in ožilja, debelost, diabetes in zmanjšuje težave gibalnega aparata. Z nordijsko hojo vzdržujemo mišično maso in izboljšujemo psihofizično počutje omogoča nam čvrste mišice in ohranja zdravo telo, prav tako pa postane z njo naša drža lepša, gibanje telesa bolj usklajeno, dobimo pa več energije in s tem več življenjske moči.

Redna hoja s palicami zmanjšuje bolečine v vratu in ramenih (seveda le ob pravilni tehniki dela rok).

Potrebno je poudariti, da se je potrebno naučiti pravilne tehnike hoje ob pomoči usposobljenega strokovnjaka. Če hodimo napačno, lahko napravimo več škode kot koristi. Nordijske hoje se ne da izvajati s klasičnimi planinskimi pohodnimi palicami, v prvi vrsti zaradi drugačne oblike ročaja in ne omogočijo naravnega giba roke mimo bokov in končanja odriva iztegnjene zgornje okončine za boki, značilnega za nordijsko hojo. Palica za nordijsko hojo je prilagojena naravnemu gibanju nasprotna roka – nasprotna noga. Palica je lahka, čvrsta in vzdržljiva. Ima asimetrično oblikovano konico, da se ob pravilnem vbodu na podlago rahlo poševno usidra vanjo. Ima tudi pod kotom oblikovane snemljive gumijaste čepke za hojo po asfaltnih površinah. Dobra palica za nordijsko hojo je iz kompozitnega materiala (steklenih vlaken in karbona). Na ročaju je pritrjen tudi pašček, katerega dolžina se prilagaja velikosti roke/dlani, omogoča pa nam sproščeno odriv od palice. Pomembna je tudi dolžina palice, ki mora ob postavitvi palice pravokotno na podlago v komolcu tvoriti kot 90 stopinj.

Kaj potrebujemo za nordijsko hojo?

• Dobro voljo !!!!  

                                                                                                                                                  Ladislava KOVAČIČ, učiteljica nordijske hoje in teka

Na vrh